One-stop-shop: Financieel,
Fiscaal en Juridisch

Dienstverband: vast/flexibel
Aantal uren per week: 32 - 40
Salaris: n.o.t.k.

Holthaus Legal adviseert op juridisch gebied en is daarmee dé juridische vertrouwenspersoon van toonaangevende klanten. Holthaus Legal werkt nauw samen met financieel administratie en fiscaal advieskantoor Holthaus Advies. Hiermee is Holthaus de one-stop-shop voor financiën, fiscaliteit en juridische zaken.

Doordat Holthaus Advies de boekhouding inricht met het oog op de financiële rapportage en dus periodiek terugkerende contactmomenten creëert met haar klanten, kunnen we proactief meedenken op deze drie vakgebieden. We staan dichtbij onze klant, waardoor we gezien worden als dé juridische adviseurs van onze klanten in de breedste zin van het woord. De drempel is laag en we hanteren zeer competitieve tarieven. Dit trekt interessante klanten aan.

Wij werken voor cliënten in alle industrieën, qua grootte variërend van midmarket-ondernemingen tot multinationals. Onze cliënten zijn actief in de Technologie, Media & Entertainment, Consumer en Startups.

We geven juridisch advies en begeleiden onze cliënten bij een veelheid aan vraagstukken, bijvoorbeeld ten aanzien van contracten, influencer marketing, werknemersparticipaties, ontslag, overnames, herstructureringen, reorganisaties, IP & IT en compliance. Daarbij werken we nauw samen met (financiële en juridische) consultants en fiscalisten.

Binnen Holthaus Legal wordt volop ruimte geboden om je breed te ontwikkelen en je in een latere fase van je loopbaan te specialiseren. In combinatie met onze omvangrijke cliëntpool en verscheidenheid aan uiteenlopende opdrachten biedt Holthaus Legal een uitdagende werkomgeving met volop kansen om werkzaam te zijn in verschillende rechtsgebieden.

Holthaus Legal bestaat uit een snelgroeiend, dynamisch team van jonge en ambitieuze mensen. Op de werkvloer heerst een informele sfeer.

Verantwoordelijkheden:

Als Legal Counsel ben je onderdeel van ons energieke Legal team dat een ambitieuze groeistrategie kent. Je werkt nauw samen op dossiers, met ervaren juristen maar ook met collega’s van andere disciplines. Het werk is divers, waarbij je zowel adviseert als implementeert. Een belangrijk deel van je tijd besteed je aan het opstellen van diverse juridische overeenkomsten. Tevens verleen je ad-hoc advies. Je wordt ingeschakeld bij oprichtingen van ondernemingen en/of een STAK, herstructureringen, overnames, compliance trajecten, het opstellen van aandeelhoudersovereenkomsten en verschillende commerciële contracten. Je adviseert ondernemingen over onderwerpen gerelateerd aan het ondernemings- en verbintenissenrecht.

Wat bieden wij jou aan:

  • flexibele werktijden en de mogelijkheid om parttime en vanuit huis te werken;
  • een kantoor in hartje Amsterdam;
  • korte lijnen naar management en business;
  • adviseren op proactieve en pragmatische wijze;
  • zelfstandig contact met cliënten;
  • de mogelijkheid om jouw eigen praktijk op te bouwen en vorm te geven;
  • veel aandacht voor verdere inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling;
  • 26 vakantiedagen per jaar en de mogelijkheid om per jaar 10 vakantiedagen bij te kopen;
  • een laptop en een iPhone, die je ook privé mag gebruiken;
  • marktconform salaris;
  • plezier op de werkvloer!

Wat bied jij ons aan:

  • expert op het gebied van ondernemingsrecht, in het bijzonder Boek 2 en het verbintenissenrecht;
  • ervaring binnen het intellectueel eigendomsrecht en/of arbeidsrecht is een pré;
  • minimaal 3-4 jaar werkervaring als beginnende advocaat-medewerker of als in-house legal counsel;
  • opgedaan bij een advocatenkantoor en/of als bedrijfsjurist;
  • een afgeronde universitaire studie;
  • ervaren adviseur die vertrouwen wekt door consequent het juiste te doen, authentiek en operationeel sterk is;
  • ervaring met het opstellen van een breed scala aan overeenkomsten;
  • jurist met gevoel voor commercie;
  • sterke analytische vaardigheden, resultaatgericht en in staat conceptueel denken te vertalen naar concrete oplossingen;
  • goede communicatieve eigenschappen;
  • relatiebouwer met een flexibele mindset;
  • ambitieus, zelfstandig, doortastend met een sterke drive om te leren;
  • een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • aan staan als een bouwlamp

Interesse? Stuur een mail naar lorena@holthauslegal.nl

Holthaus Advies in Amsterdam zoekt een (senior) medewerker aangiftepraktijk IB en VPB

Holthaus Advies is een modern en full service administratie- en advieskantoor voor financiën, fiscaliteit en juridische zaken. Gelegen in het hart van Amsterdam werken wij samen met veelzijdige en succesvolle ondernemers en bedrijven uit binnen- en buitenland. Zo werken wij onder meer voor tech start-ups, reclamebureaus en andere (digital) media- en sportondernemingen, alsmede Nederlandse meest succesvolle influencers, digital consultants en artiesten. Door ons te profileren als “CFO op afstand” bieden wij fast-paced begeleiding en ontzorgen wij onze klanten met kennis van zaken.

Wij zoeken een: (senior) medewerker aangiftepraktijk IB en VPB
Dienstverband
: vast/flexibel
Aantal uren per week: 32 - 40
Salaris: n.o.t.k.

Functieomschrijving
In de functie van (senior) medewerker aangiftepraktijk IB en VPB ben je in staat om zelfstandig (complexe) aangiften inkomsten- en vennootschapsbelasting op te stellen voor uiteenlopende bedrijven, organisaties en particulieren. Je bent bekend met de Becon-uitstelregeling en beheert deze. Je adviseert onze klanten in calls en gedurende meeting over belastingzaken. Bovendien ben je onderdeel van het fiscale team van Holthaus Advies en begeleid je twee à drie junior aangiftemedewerkers in het samenstellen van dossiers, het onderhouden van contact met externen en het uitvoeren van het vier-ogen principe.

Werkzaamheden

  • Verzorgen van (complexe) aangiften IB en VPB
  • Beantwoorden (fiscale) vragen collega’s, klanten en derden
  • Beantwoording van vragenbrieven van de Belastingdienst
  • Opstellen van (complexe) bezwaarschriften en verzoekschriften
  • Overige correspondentie met de Belastingdienst
  • Bewaken Becon-uitstelregeling en andere deadlines

Andere kwaliteiten

  • Begrip van boekhouding en adequaat inzicht in cijfers
  • Dossiervorming van A tot Z
  • Begeleiden van team members op dossiers
  • Adviseren van klanten en externe accountants op dossiers
  • Nederlands vloeiend, (zakelijk) Engels ruim voldoende

Profiel werknemer
Holthaus Advies is op zoek naar een collega met een afgeronde fiscale hbo of wo studie, die minimaal drie jaar werkervaring in soortgelijke functies heeft en begrip heeft van de MKB-sector. Je hebt plezier in jouw vak, bent nieuwsgierig naar de laatste informatie op fiscaal gebied en vooral niet bang om ideeën naar voren te brengen. Daarnaast heb je een praktische en klantgerichte instelling, werk je altijd toe naar het oplossen van problemen en beschik je over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. Je kan je goed verplaatsen in ondernemers en hebt geen “9 tot 5” mentaliteit.

Wat bieden wij?
Holthaus Advies biedt een fijne werkplek met 25 (jonge) professionals waar zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en initiatief wordt beloond. Bij Holthaus Advies is elke dag dynamisch en houden wij van de “work hard, play hard” mentaliteit. We kennen vele piekmomenten waarin vele deadlines gehaald moeten worden. Dat doe je niet alleen, maar als team. Door het gevarieerde klantenpakket en de diverse werkzaamheden bestaan binnen Holthaus Advies voldoende groeimogelijkheden. Ook biedt Holthaus Advies ruimte voor maatschappelijke zingeving. Middels ons project Account Your Future begeleiden wij statushouders met een financiële achtergrond richting de Nederlandse arbeidsmarkt. Via onze Corona Helpdesk informeren wij ondernemers en bedrijven over actuele steunmaatregelen vanuit het publieke domein.

Interesse?
Solliciteren kan via info@holthausadvies.nl. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief. Voor vragen kan je ons bereiken via 020-470 57 09

Holthaus Advies in Amsterdam zoekt een (senior) account manager

Holthaus Advies is een modern en full service administratie- en advieskantoor voor financiën, fiscaliteit en juridische zaken. Gelegen in het hart van Amsterdam werken wij samen met veelzijdige en succesvolle ondernemers en bedrijven uit binnen- en buitenland. Zo werken wij onder meer voor tech start-ups, reclamebureaus en andere (digital) media- en sportondernemingen, alsmede Nederlandse meest succesvolle influencers, digital consultants, muzikanten en kunstenaars. Door ons te profileren als “CFO op afstand” bieden wij fast-paced begeleiding en ontzorgen wij onze klanten met kennis van zaken.

Wij zoeken een: (Senior) account manager 
Dienstverband: vast/flexibel
Aantal uren per week: 24 – 40
Salaris: n.o.t.k.

Functieomschrijving
In de functie van (senior) account manager ben jij verantwoordelijk voor het beheer en de begeleiding van klanten binnen onze klantportfolio. Het ontzorgen van de klant staat daarin centraal. Zo houd je je onder meer bezig met het aansluiten, inrichten en managen van klantendossiers en het (globaal) verstrekken van adviezen op financieel en fiscaal gebied. Daarnaast ben je day-to-day aanspreekpunt en vraagbaak voor jouw klanten. Je bent in staat een goede energie met de klant te creëren, vast te houden en te delen, zonder daarbij de kwaliteit en de efficiëntie rondom een project uit het oog te verliezen.

Werkzaamheden

  • Dagelijks overleg met diverse klanten via calls, mail en (e-)meetings
  • Het vormen en managen van klantendossiers van A tot Z
  • Controle en management van financiële en fiscale projecten
  • Begeleiden van team members op projecten
  • Adviseren van klanten en externe stakeholders op dossiers

Andere kwaliteiten

  • Begrip van bedrijfsvoering vanuit commercieel, bedrijfseconomisch en fiscaal perspectief
  • Verregaand begrip van boekhouding en de aangiftepraktijk bij een MKB-administratiekantoor
  • Globale kennis van de juridische praktijk voor de MKB-sector is een pré (geen voorwaarde)
  • Dossiervorming van A tot Z
  • Begeleiden van team members op dossiers
  • Adviseren van klanten en externe accountants op dossiers
  • Nederlands vloeiend, (zakelijk) Engels ruim voldoende

Profiel werknemer
Holthaus Advies is op zoek naar een collega met een bedrijfseconomische achtergrond, met kennis van boekhouding en fiscaliteit, die minimaal drie jaar werkervaring in soortgelijke functies heeft en begrip heeft van de MKB-sector. Je bent een generalist en vindt het leuk mee te denken met de klant over diverse onderwerpen. Wij zoeken een assertieve en proactieve teamspeler die zichzelf herkent in de volgende eigenschappen; flexibiliteit, professionaliteit en oplossingsgerichtheid. Je hebt een praktische en klantgerichte instelling en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Het bieden van service staat bij jou hoog in het vaandel. Je kan je goed verplaatsen in ondernemers en hebt geen “9 tot 5” mentaliteit. 

Wat bieden wij?
Holthaus Advies biedt een fijne werkplek met 25 (jonge) professionals waar zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en initiatief wordt beloond. Bij Holthaus Advies is elke dag dynamisch en houden wij van de “work hard, play hard” mentaliteit. We kennen vele piekmomenten waarin vele deadlines gehaald moeten worden. Dat doe je niet alleen, maar als team. Door het gevarieerde klantenpakket en de diverse werkzaamheden bestaan binnen Holthaus Advies voldoende groeimogelijkheden. Ook biedt Holthaus Advies ruimte voor maatschappelijke zingeving. Middels ons project Account Your Future begeleiden wij statushouders met een financiële achtergrond richting de Nederlandse arbeidsmarkt. Via onze Corona Helpdesk informeren wij ondernemers en bedrijven over actuele steunmaatregelen vanuit het publieke domein.

Interesse?
Solliciteren kan via info@holthausadvies.nl. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief. Voor vragen kan je ons bereiken via 020-470 57 09

Holthaus Advies in Amsterdam zoekt een (senior) business controller

Holthaus Advies is een modern en full service administratie- en advieskantoor voor financiën, fiscaliteit en juridische zaken. Gelegen in het hart van Amsterdam werken wij samen met veelzijdige en succesvolle ondernemers en bedrijven uit binnen- en buitenland. Zo werken wij onder meer voor tech start-ups, reclamebureaus en andere (digital) media- en sportondernemingen, alsmede Nederlandse meest succesvolle influencers, digital consultants, muzikanten en kunstenaars. Door ons te profileren als “CFO op afstand” bieden wij fast-paced begeleiding en ontzorgen wij onze klanten met kennis van zaken.

Wij zoeken een: (Senior) business controller 
Dienstverband: vast/flexibel
Aantal uren per week: 24 – 40
Salaris: n.o.t.k.

Functieomschrijving
In de functie van (Senior) business controller ben jij verantwoordelijk voor de uitdagendste financiële en bedrijfseconomische dossiers binnen onze klantportfolio. Je houdt je onder meer bezig met het opstellen van betrouwbare operationele en financiële rapportages, het begeleiden van aanvragen ten behoeve van subsidies en leningen, het vertalen van strategische doelstellingen in duidelijke KPI’s, (her)structurering en optimalisering van organisaties vanuit financieel en bedrijfseconomisch perspectief. In de functie als (senior) business controller is het cruciaal om de vertaalslag te maken van de cijfers naar advisering richting de klanten van Holthaus Advies en daarbij te kunnen fungeren als sparring partner.

Werkzaamheden
Het controleren en/of opstellen van:

  • Rapportages balans en P&L (enkelvoudig en geconsolideerd)
  • Jaarrekeningen en publicatiebalansen (enkelvoudig en geconsolideerd)
  • Exploitatie- en liquiditeitsprognoses
  • Due diligence- en waarderingsrapporten
  • Budgettering, business- en investeringsanalyses, captables

Andere kwaliteiten:

  • Excel wizard
  • Dossiervorming van A tot Z
  • Begeleiden van team members op dossiers
  • Adviseren van klanten en externe accountants op dossiers
  • Nederlands vloeiend, (zakelijk) Engels ruim voldoende

Profiel werknemer
Holthaus Advies is op zoek naar een collega met een bedrijfseconomische of financiële achtergrond, die minimaal drie jaar werkervaring in soortgelijke functies heeft en begrip heeft van de (Amsterdamse) MKB-sector. Je bent veelzijdig en kan schaken op financieel, fiscaal en juridisch gebied. Wij zoeken een teamspeler die zichzelf herkent in de volgende eigenschappen; flexibiliteit, professionaliteit en nauwkeurigheid. Je kan je goed verplaatsen in ondernemers en hebt geen “9 tot 5” mentaliteit.

 Wat bieden wij?
Holthaus Advies biedt een fijne werkplek met 25 (jonge) professionals waar zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en initiatief wordt beloond. Bij Holthaus Advies is elke dag dynamisch en houden wij van de “work hard, play hard” mentaliteit. We kennen vele piekmomenten waarin vele deadlines gehaald moeten worden. Dat doe je niet alleen, maar als team. Door het gevarieerde klantenpakket en de diverse werkzaamheden bestaan binnen Holthaus Advies voldoende groeimogelijkheden. Ook biedt Holthaus Advies ruimte voor maatschappelijke zingeving. Middels ons project Account Your Future begeleiden wij statushouders met een financiële achtergrond richting de Nederlandse arbeidsmarkt. Via onze Corona Helpdesk informeren wij ondernemers en bedrijven over actuele steunmaatregelen vanuit het publieke domein.

 Interesse?Solliciteren kan via info@holthausadvies.nl. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief. Voor vragen kan je ons bereiken via 020-470 57 09

Holthaus Advies in Amsterdam zoekt gemotiveerde stagiaires

 Ben je een ambitieuze derdejaars bachelorstudent Accountancy, Fiscaal Recht & Economie of Bedrijfseconomie, dan maak je kans op een studentstage bij ons kantoor in Amsterdam. Je wordt opgenomen in ons hechte team dat zich bezighoudt met full-service dienstverlening op het gebied van finance, tax & legal. Gelegen in hartje Amsterdam werken wij samen met veelzijdige en succesvolle ondernemers en bedrijven uit binnen- en buitenland. Zo werken wij onder meer voor tech start-ups, reclamebureaus en andere (digital) media- en sportondernemingen, alsmede Nederlandse meest succesvolle influencers, digital consultants en artiesten.

Wat bieden wij?
Holthaus Advies biedt een fijne stageplek met 25 (relatief) jonge professionals waar zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en initiatief wordt beloond. Bij Holthaus Advies is elke dag dynamisch en houden wij van de “work hard, play hard” mentaliteit. Het managementteam van Holthaus Advies bestaat uit alumni die hun sporen hebben verdiend als financial controller, fiscalist of jurist. Dit levert een unieke mix op van skills en werkervaring waar je als stagiaire je voordeel mee kunt doen. Ook biedt Holthaus Advies ruimte voor maatschappelijke zingeving. Middels ons project Account Your Future begeleiden wij statushouders met een financiële achtergrond richting de Nederlandse arbeidsmarkt. Via onze Corona Helpdesk informeren wij ondernemers en bedrijven over actuele steunmaatregelen vanuit het publieke domein.

Solliciteren?
Zie jij jezelf in de toekomst werken bij een commerciële financiële dienstverlener en kan dit overtuigend motiveren? Kom solliciteren! Stuur een CV en motivatiebrief naar info@holthausadvies.nl. Voor vragen kan je ons tijdens kantooruren bereiken via 0204705709.